independent and unofficial
Prince fan community site
Wed 20th Sep 2017 11:21am
Welcome! Sign up or enter username and password to remember me
Forum jump
Forums > Prince: Music and More > Going through old threads...man Orgers were nasty towards Prince
« Previous topic  Next topic »
Page 1 of 12 123456789>Last »
Reply   New topic   Printable     (Log in to 'subscribe' to this topic)
Author

Tweet     Share

Message
Thread started 09/01/17 11:33am

rogifan

avatar

Going through old threads...man Orgers were nasty towards Prince

Going through some old threads on live shows and it’s just one complaint after another (with his new music sucks thrown in for good measure). The set lists are boring, same songs, too many covers, sampler set is stupid, too many singers on stage blah blah blah, bitch bitch bitch. Good lord I can only imagine what the bitching will be like once valet music starts being released. eek
Paisley Park is in your heart
#PrinceForever 💜
 Reply w/quote - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #1 posted 09/01/17 11:39am

PliablyPurple

I wasn't a part of that, though I did try to join ages ago, and I agree completely with any moaning about the sampler sets. On paper, you would see a setlist and think, jesus h christ this is a must see set! And then...you get to the show and P only plays a bar of this song, two of that one, etc...fucking annoying.

 Reply w/quote - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #2 posted 09/01/17 11:41am

jazzz

There was this Dutch guy called Burt or Bart. He used to be the most negative of all. I wonder if he has changed his tone by now... hope Prince never read this dude's contributions )-:
 Reply w/quote - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #3 posted 09/01/17 11:52am

rogifan

avatar

PliablyPurple said:

I wasn't a part of that, though I did try to join ages ago, and I agree completely with any moaning about the sampler sets. On paper, you would see a setlist and think, jesus h christ this is a must see set! And then...you get to the show and P only plays a bar of this song, two of that one, etc...fucking annoying.


Yeah I wasn’t crazy about the sampler sets but man fan bases sometimes can really throw around the entitled card. It’s not the set list I want to hear therefore it sucks. lol
Paisley Park is in your heart
#PrinceForever 💜
 Reply w/quote - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #4 posted 09/01/17 12:04pm

PliablyPurple

To me it wasn't about entitlement/not getting to hear what I want boo hoo, but about disappointment. It's akin to your friend telling you to come over for some pizza and when you get there you find out that motherfucker ate the pizza but saved you some crust! Dammit, P, why ya gotta throw crusts at me I thought we were friends!?!

 Reply w/quote - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #5 posted 09/01/17 12:42pm

purplethunder3
121

avatar

I've seen the same nasty complaints on other artists' "fan" sites...

Free your mind...and your ass will follow.
 Reply w/quote - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #6 posted 09/01/17 12:50pm

anangellooksdo
wn

Yes...and all he did was LOVE US in return.
With the exception of a few lawsuits. lol
AND he just kept being himself anyway.
He knew we would get it someday. All of it.
~Paisley Park is in your heart~
 Reply w/quote - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #7 posted 09/01/17 12:54pm

paisleypark4

avatar

People started expecting way too much from Prince with disregard for him moving on. But kept buying the albums.

Download all the shit hop that you can for your kids, neices, nephews, and their friends also. That will prevent them from going out and buying it and will prevent some shit hop sales. Every little bit helps - Andy
http://www.soundclick.com/bands/pagemus
 Reply w/quote - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #8 posted 09/01/17 1:06pm

rogifan

avatar

purplethunder3121 said:

I've seen the same nasty complaints on other artists' "fan" sites...


Yeah I’m sure it’s not unique to Prince. lol
Paisley Park is in your heart
#PrinceForever 💜
 Reply w/quote - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #9 posted 09/01/17 1:14pm

Wolfie87

He was to good to be true I believe. Of course people are going to be sceptical at some point with that amount of talent.

 Reply w/quote - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #10 posted 09/01/17 1:18pm

lemoncrush19

avatar

Bildergebnis für prince I don't care

the only love there is is the love we make heart
 Reply w/quote - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #11 posted 09/01/17 1:25pm

blacknote

avatar

jazzz said:

There was this Dutch guy called Burt or Bart. He used to be the most negative of all. I wonder if he has changed his tone by now... hope Prince never read this dude's contributions )-:

That Burt or Bart guy was really something. When he showed up, the burliest of orgers cried like pussies. Just kidding, y’all.

 Reply w/quote - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #12 posted 09/01/17 1:45pm

Mumio

avatar

lemoncrush19 said:

Bildergebnis für prince I don't care



Right^^^^^^^there^^^^^^^^. hug nod

Welcome to "the org", Mumio… they can have you, but I'll have your love in the end.
 Reply w/quote - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #13 posted 09/01/17 1:53pm

Mumio

avatar

jazzz said:

There was this Dutch guy called Burt or Bart. He used to be the most negative of all. I wonder if he has changed his tone by now... hope Prince never read this dude's contributions )-:


Oh yeah, I remember that one. shake

Welcome to "the org", Mumio… they can have you, but I'll have your love in the end.
 Reply w/quote - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #14 posted 09/01/17 2:09pm

mynameisnotsus
an

The early org days were vicious!
 Reply w/quote - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #15 posted 09/01/17 2:21pm

rogifan

avatar

mynameisnotsusan said:

The early org days were vicious!

There was one guy who would often post shit about Prince’s guitar playing and needing guitar lessons. lol
Paisley Park is in your heart
#PrinceForever 💜
 Reply w/quote - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #16 posted 09/01/17 3:33pm

NorthC

jazzz said:

There was this Dutch guy called Burt or Bart. He used to be the most negative of all. I wonder if he has changed his tone by now... hope Prince never read this dude's contributions )-:

His name is Bart and no, he hasn't.
Don't ever lose your dreams.
 Reply w/quote - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #17 posted 09/01/17 3:41pm

Marrk

avatar

rogifan said:

The set lists are boring, same songs, too many covers, sampler set is stupid, too many singers on stage

Some may see it as nasty, some may see constructive criticism. I'm not sure why Prince should escape that. There are fans who accept anything and fans who wanted better from him because he was more than capable. People pay to see Prince, not some female none singer butcher 'Paisley Park' like on his last UK tour.

It's arguable the last bold setlist he did for a tour was ONA, less hits etc. After that, Musicology onwards, back to the familiar songs. It's obvious why, he couldn't do 21 nights in a large arena and do Rainbow Children songs. Not fair on the paying casuals I suppose. I had my fair share of the best gigs from him, so can't complain (apart from the Raspberry Beret/Take me With U medley again?!), but can see why some people did. and now they wish they could complain just one more time. Myself included about that bloody medley which i would dearly love to hear in a live setting just one more time. But...yeah. neutral

Yeah, we'll, we'll try to imagine what silence looks like.
 Reply w/quote - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #18 posted 09/01/17 4:15pm

ThatWhiteDude

rogifan said:

mynameisnotsusan said:

The early org days were vicious!

There was one guy who would often post shit about Prince’s guitar playing and needing guitar lessons. lol

Lol what? Prince will always be one of the greatest guitar players of all time. This guy must've been trollin' vor something.
[Edited 9/1/17 16:16pm]
Dig if you will the picture, of me and Marvin Gaye with the kids.
 Reply w/quote - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #19 posted 09/01/17 4:39pm

laurarichardso
n

PliablyPurple said:

To me it wasn't about entitlement/not getting to hear what I want boo hoo, but about disappointment. It's akin to your friend telling you to come over for some pizza and when you get there you find out that motherfucker ate the pizza but saved you some crust! Dammit, P, why ya gotta throw crusts at me I thought we were friends!?!


He has about a thousand songs. Do you expect to hear them all. Anyway he is gone now and I wish he was still performing those sampler sets. We are not going to see a performer push himself like that ever again.
 Reply w/quote - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #20 posted 09/01/17 4:45pm

LeGrinde

avatar

I don't know that I became really vicious, but I def became really disillusioned with Prince after "Housequake" shut down, Uptown magazine went under, Larry Graham became Prince's spiritual guru and, for me the last straw was 20Ten not being released in the US at all. I was so angry. After Larry Graham, I didn't like some of what Prince was doing--self-censureship worse than anything WB ever imposed. The brilliant album The Rainbow Children would have been much better as an instrumental album... I had a bunch of complaints! Financially, it became harder to stay up with everything too.

I got past it before Prince died. I bought Lotusflw3r when it came out, and everything after as it was released. I def regret some things I probably said---though I think the extent of my negativity was prob saying things "suck" now. I got over being angry, but those really were tough times when it felt like Prince was actively trying to alienate fans at Uptown mag and Housequake.com. I am glad that was long over by 2016. (I never felt Prince's music, playing or singing ever suffered or was less than stellar. The lyrics, however, sometimes went much too religious in a specific way, and the self-censureship, weird changes like The Cross becoming The Christ because Larry Graham told Prince Jesus was inpaled and not crucified.... Yeah, it was a difficult time)

 Reply w/quote - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #21 posted 09/01/17 5:13pm

ThisOne

I remember when Lotusflow3r came out - I was so excited and absolutely adored every song and my T Shirt tease !!! Hahaha yep I get 1 tease !!!

Then I came here and..... cry !!!

After that I then used to hope and pray that he never visited this site sad !
 Reply w/quote - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #22 posted 09/01/17 5:30pm

calhounlovejoy

rogifan said:

Going through some old threads on live shows and it’s just one complaint after another (with his new music sucks thrown in for good measure). The set lists are boring, same songs, too many covers, sampler set is stupid, too many singers on stage blah blah blah, bitch bitch bitch. Good lord I can only imagine what the bitching will be like once valet music starts being released. eek



It's funny, a few years ago I found this site, and kinda thought the same thing, like why would I care what some regular shmo has to say about prince. I thought it was funny. However, there will always be complaining as long as there are humans. I really now think this site has way more positive things to say about him than negative.
 Reply w/quote - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #23 posted 09/01/17 5:41pm

Marrk

avatar

ThatWhiteDude said:

rogifan said:
There was one guy who would often post shit about Prince’s guitar playing and needing guitar lessons. lol
Lol what? Prince will always be one of the greatest guitar players of all time. This guy must've been trollin' vor something. [Edited 9/1/17 16:16pm]

I know right? I don't remember anything like that. A thread like that would blow up like crazy and run and run, Wish rogifan would post links to these threads he's looking at.

Yeah, we'll, we'll try to imagine what silence looks like.
 Reply w/quote - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #24 posted 09/01/17 5:52pm

Marrk

avatar

LeGrinde said:

the last straw was 20Ten not being released in the US at all. I was so angry.

Why be angry about something easily obtainable? the internet was working back in 2010. I sent three copies to fans in the USA for nothing. They were nice though. Not angry.

Yeah, we'll, we'll try to imagine what silence looks like.
 Reply w/quote - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #25 posted 09/01/17 5:57pm

luv4u

Moderator

avatar

moderator

lemoncrush19 said:

Bildergebnis für prince I don't care



BAM BABY!!! biggrin

Edmonton, AB - canada

Ohh purple joy oh purple bliss oh purple rapture!
REAL MUSIC by REAL MUSICIANS - Prince
"I kind of wish there was a reason for Prince to make the site crash more" ~~ Ben
 Reply w/quote - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #26 posted 09/01/17 6:29pm

purplethunder3
121

avatar

ThatWhiteDude said:

rogifan said:
There was one guy who would often post shit about Prince’s guitar playing and needing guitar lessons. lol
Lol what? Prince will always be one of the greatest guitar players of all time. This guy must've been trollin' vor something. [Edited 9/1/17 16:16pm]

More like jealous because he didn't have Prince's guitar skills. razz

Free your mind...and your ass will follow.
 Reply w/quote - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #27 posted 09/01/17 6:39pm

Asenath0607

laurarichardson said:

PliablyPurple said:

To me it wasn't about entitlement/not getting to hear what I want boo hoo, but about disappointment. It's akin to your friend telling you to come over for some pizza and when you get there you find out that motherfucker ate the pizza but saved you some crust! Dammit, P, why ya gotta throw crusts at me I thought we were friends!?!

He has about a thousand songs. Do you expect to hear them all. Anyway he is gone now and I wish he was still performing those sampler sets. We are not going to see a performer push himself like that ever again.

yep

if i were to ever write down my life story,
i could truly say with all the fame and glory,
i was just a piece of clay in need of the potter’s hand,
’cause when you whispered in my ear
the words i so now understand
 Reply w/quote - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #28 posted 09/01/17 6:52pm

ThatWhiteDude

purplethunder3121 said:

ThatWhiteDude said:

rogifan said: Lol what? Prince will always be one of the greatest guitar players of all time. This guy must've been trollin' vor something. [Edited 9/1/17 16:16pm]

More like jealous because he didn't have Prince's guitar skills. razz

headbang defenitely

Dig if you will the picture, of me and Marvin Gaye with the kids.
 Reply w/quote - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #29 posted 09/01/17 7:57pm

TrevorAyer

Eye am sure prince preferred honesty to ass kissing .. at his pay grade and fame level, honesty was a rarity
 Reply w/quote - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Page 1 of 12 123456789>Last »
Reply   New topic   Printable     (Log in to 'subscribe' to this topic)
« Previous topic  Next topic »
Forums > Prince: Music and More > Going through old threads...man Orgers were nasty towards Prince