independent and unofficial
Prince fan community site
Sat 24th Jun 2017 5:11pm
Welcome! Sign up or enter username and password to remember me
Forum jump
Forums > Prince: Music and More > Prince and Doritos
« Previous topic  Next topic »
  New topic   Printable     (Log in to 'subscribe' to this topic)
Author

Tweet     Share

Message
Thread started 06/19/16 2:52pm

pandaleka

avatar

Prince and Doritos

I'm fairly new to the Prince Universe, but I have one pressing question that I haven't gotten a very clear answer to looking through old threads or really anywhere else on the Internet... What's the connection between P and Doritos? confuse dunce

[Edited 6/19/16 14:58pm]

Louder than God's revolver and twice as shiny wildsign
  - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #1 posted 06/19/16 2:59pm

Angelsoncrack

avatar

Apparently in the 90s he used to serve tons of them at the PP Parties.

Just what I've read on here.

Don't blame the dude- Doritos are great

✿Prince and lawsuits. Still a better love-story than Twilight. ✿

@Spoookyelectric ← Follow me on Twitter!
  - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #2 posted 06/19/16 3:01pm

Gorkerina

pandaleka said:

I'm fairly new to the Prince Universe, but I have one pressing question that I haven't gotten a very clear answer to looking through old threads or really anywhere else on the Internet... What's the connection between P and Doritos? confuse dunce


[Edited 6/19/16 14:58pm]



A bag of Doritos is featured briefly in Prince's hand in PR. I don't think he is seen actually eating any in the movie? But I haven't watched it in years and years so don't take my word on this important matter wink

Though if I recall correctly George Lopez stated in the 2014 interview that Prince has fresh tortilla chips on his rider...?
  - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #3 posted 06/19/16 3:29pm

bonnie184

Flaming Hot Cheetos is Tyka's preferred snack of choice.

  - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #4 posted 06/19/16 3:31pm

eightiesbrat

Apparently they were a favorite snack back in the day at least, not sure if he still liked them in recent years. As mentioned above, he was seen w/ a bag in PR and also I know in the RS 1985 Interview when the interviewer arrives at the rehearsal space/warehouse or wherever, he said there was a food table with fruit and several bags of Doritos lol. I read on here that he really loved doritos and also Chips Ahoy.

We all want the stuff that's found in our wildest dreams. . .
  - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #5 posted 06/19/16 3:37pm

Wlcm2thdwn3

avatar

Love 'em biggrin

How long do you wanna be loved. Is forever enough, is forever enough?
  - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #6 posted 06/19/16 4:04pm

XxAxX

avatar

drool doritoooossssss

  - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #7 posted 06/19/16 5:31pm

morningsong

avatar

bonnie184 said:

Flaming Hot Cheetos is Tyka's preferred snack of choice.





Or her son's since his hands were full when the pcture was taken.
“Do I dare Disturb the universe?”
― T.S. Eliot

“Only by acceptance of the past, can you alter it”
― T.S. Eliot
  - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #8 posted 06/19/16 5:40pm

KoolEaze

avatar

Doritos were also a requirement on his old tour riders.

And they were a constant staple during most rehearsals in the 80s.

" I´d rather be a stank ass hoe because I´m not stupid. Oh my goodness! I got more drugs! I´m always funny dude...I´m hilarious! Are we gonna smoke?"




http://kooleasehvac.com/
  - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #9 posted 06/19/16 5:46pm

XxAxX

avatar

KoolEaze said:

Doritos were also a requirement on his old tour riders.

And they were a constant staple during most rehearsals in the 80s.

BUT dorito fingers on the guitar is a NO NO! lol lol

  - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #10 posted 06/19/16 5:47pm

joeycocopuffs

avatar

I also read somewhere that he would get packs and packs of Capri-Suns in his studio at all times

or something like that

http://castijes.tumblr.com/

I draw fanarts n' shit..
  - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #11 posted 06/19/16 6:02pm

joeycocopuffs

avatar

eightiesbrat said:

I read on here that he really loved doritos and also Chips Ahoy.

I heard that Chip Ahoy (or was it idk) story..somewhere hmmm don't know if this story is legit but.. vv

Prince barely ate normally but had the BIGGEST sweet tooth ever girl, believe it! Once my naive behind brought in a big package of chocolate chip cookies which he used to LOVE himself. I offered the bag to give him some & his eyes lit up like those damn slow loris creatures. Later when I went to eat my own portion, I saw that the little shit had taken a big bite outta each & every cookie so that they were all crescent shaped, & drew me a little doodle of him eating a guitar shaped cookie on my desk! P could really draw, he was good at art. I still ate ‘em though, shit, Prince flavoured cookies! ― Confessions of a previous employee at Prince’s ‘Paisley Park’ studio
(off topic here but that part where they say P could really draw...i wanna see it to believe it lol)

http://castijes.tumblr.com/

I draw fanarts n' shit..
  - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #12 posted 06/19/16 6:14pm

sonshine

avatar

His former chef(s) have said he had a notorious sweet tooth. And I've also heard or read that he was gifted in the art of drawing as well. It makes sense tho considering his enormous creativity and talent in musical art. That ability could reasonably extend to other artistic endeavors.
"My music will tell you more about me than I ever will." ~ Prince
  - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #13 posted 06/19/16 7:05pm

kristy

avatar

joeycocopuffs said:

I also read somewhere that he would get packs and packs of Capri-Suns in his studio at all times


or something like that




Doritos and Capri suns? I could so had hangout with prince if this was true !
eek

I almost forgot the lollipops, I think like me prince might have liked high flavored stuff
  - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #14 posted 06/19/16 7:43pm

mimi1956

avatar

kristy said:

joeycocopuffs said:

I also read somewhere that he would get packs and packs of Capri-Suns in his studio at all times

or something like that

Doritos and Capri suns? I could so had hangout with prince if this was true ! eek I almost forgot the lollipops, I think like me prince might have liked high flavored stuff

All the kid stuff he probably couldn't afford way back when. How the heck did he stay so thin though, even with the dancing and everything, that stuff will clog the arteries.

admission is easy, just say U believe, then come 2 this place in your heart.
  - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #15 posted 06/19/16 7:53pm

kristy

avatar

mimi1956 said:



kristy said:


joeycocopuffs said:

I also read somewhere that he would get packs and packs of Capri-Suns in his studio at all times


or something like that



Doritos and Capri suns? I could so had hangout with prince if this was true ! eek I almost forgot the lollipops, I think like me prince might have liked high flavored stuff

All the kid stuff he probably couldn't afford way back when. How the heck did he stay so thin though, even with the dancing and everything, that stuff will clog the arteries.



I had a thin friend, I swear all she ate was candy, never a meal
  - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #16 posted 06/19/16 8:32pm

joeycocopuffs

avatar

mimi1956 said:

kristy said:

joeycocopuffs said: Doritos and Capri suns? I could so had hangout with prince if this was true ! eek I almost forgot the lollipops, I think like me prince might have liked high flavored stuff

All the kid stuff he probably couldn't afford way back when. How the heck did he stay so thin though, even with the dancing and everything, that stuff will clog the arteries.

Let's not forget the Dunk-a-roos obsession in his fridge!

http://heavytable.com/wha...es-fridge/

http://castijes.tumblr.com/

I draw fanarts n' shit..
  - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #17 posted 06/19/16 10:53pm

pandaleka

avatar

joeycocopuffs said:

Let's not forget the Dunk-a-roos obsession in his fridge!

http://heavytable.com/wha...es-fridge/

Unique article! biggrin I love to see/learn mundane things about P, even though they're not so mundane when applied to him. Just had that charm. Also always like to see his online correnspondences. What a cool cat. cool

Louder than God's revolver and twice as shiny wildsign
  - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #18 posted 06/19/16 11:09pm

Gorkerina

pandaleka said:



joeycocopuffs said:


Let's not forget the Dunk-a-roos obsession in his fridge!



http://heavytable.com/wha...es-fridge/



Unique article! biggrin I love to see/learn mundane things about P, even though they're not so mundane when applied to him. Just had that charm. Also always like to see his online correnspondences. What a cool cat. cool



Although the fridge article was posted on April 1st... wink
  - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #19 posted 06/19/16 11:20pm

Robert3rd

That Fridge article was hilarious, but on the real, Dunkaroos were the Suge Knight (read: The Shiz-it) when I was a kid!! Haven't seen them in US stores, but I spotted some in Montreal in 2013.

  - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #20 posted 06/19/16 11:25pm

morningsong

avatar

joeycocopuffs said:



mimi1956 said:




kristy said:


joeycocopuffs said: Doritos and Capri suns? I could so had hangout with prince if this was true ! eek I almost forgot the lollipops, I think like me prince might have liked high flavored stuff

All the kid stuff he probably couldn't afford way back when. How the heck did he stay so thin though, even with the dancing and everything, that stuff will clog the arteries.



Let's not forget the Dunk-a-roos obsession in his fridge!



http://heavytable.com/wha...es-fridge/




biggrin Though I have no idea what dunkaroos are. I liked that.
“Do I dare Disturb the universe?”
― T.S. Eliot

“Only by acceptance of the past, can you alter it”
― T.S. Eliot
  - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #21 posted 06/20/16 12:12am

bookwomen

avatar

I remember when the fridge article came out and was featured in the Mustard Museum's Catalog. I have around 15 different mustards too and have been enjoying raspberry mustard for years and finding it cool we had that in common lol

  - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #22 posted 06/20/16 2:33am

redpumps

avatar

I remember P telling me to try Popcorn ed flavored Jelly Belly beans .... I was like what jelly beans flavored like popcorn ????


I was like no way lol.... I was like what made you taste those he said I love popcorn I can... eat that ... all the time....but long story short after speaking about more on what He ate ...etc... and jokes.

The next week lol ....my daughter brought a trip slip home says.... taking the children to the belly belly factor!!!!

Low and behold my baby tastes that POPCORN Jelly Belly BEANNNNN AND ABSOLUTLY LOVE it....

Lol So we went to the mall ...in the Fancy Kandy

I brought her some and myself... they were gone in a day... addict lol !!!!


I think He ate nutroll too.... we talk about other stuff ... I guess that enough...

Honey, honey...
Smiling Makes Joy Come Alive........and Joy can never die .........yes
  - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #23 posted 06/20/16 3:29am

udo

avatar

Listen to Exodus...

Pills and thrills and daffodils will kill
  - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #24 posted 06/20/16 6:47am

justAmeda

avatar

giggle I don't even know the man but this cracks me up about the eating the cookies to a crescent shape! Reminds me of a of Warner Bros artist that I worked for (been over a decade ago) who had an addiction to Oreos...smh...I learned REAL FAST that if I brought myself some, I best bring him some or I would lose my cookies! smile

joeycocopuffs said:

eightiesbrat said:

I read on here that he really loved doritos and also Chips Ahoy.

I heard that Chip Ahoy (or was it idk) story..somewhere hmmm don't know if this story is legit but.. vv

Prince barely ate normally but had the BIGGEST sweet tooth ever girl, believe it! Once my naive behind brought in a big package of chocolate chip cookies which he used to LOVE himself. I offered the bag to give him some & his eyes lit up like those damn slow loris creatures. Later when I went to eat my own portion, I saw that the little shit had taken a big bite outta each & every cookie so that they were all crescent shaped, & drew me a little doodle of him eating a guitar shaped cookie on my desk! P could really draw, he was good at art. I still ate ‘em though, shit, Prince flavoured cookies! ― Confessions of a previous employee at Prince’s ‘Paisley Park’ studio
(off topic here but that part where they say P could really draw...i wanna see it to believe it lol)

Everybody's looking 4 the ladder...."A record deal is a contractual agreement that may or may not help you build an audience. If a band has one hit, they had an experience, not a career."-Dez Dickerson
  - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #25 posted 06/20/16 11:40am

purplethunder3
121

avatar

nothing's forbidden... and nothing's taboo.
  - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #26 posted 06/20/16 12:10pm

IvoryTower

avatar

joeycocopuffs said:

eightiesbrat said:

I read on here that he really loved doritos and also Chips Ahoy.

I heard that Chip Ahoy (or was it idk) story..somewhere hmmm don't know if this story is legit but.. vv

Prince barely ate normally but had the BIGGEST sweet tooth ever girl, believe it! Once my naive behind brought in a big package of chocolate chip cookies which he used to LOVE himself. I offered the bag to give him some & his eyes lit up like those damn slow loris creatures. Later when I went to eat my own portion, I saw that the little shit had taken a big bite outta each & every cookie so that they were all crescent shaped, & drew me a little doodle of him eating a guitar shaped cookie on my desk! P could really draw, he was good at art. I still ate ‘em though, shit, Prince flavoured cookies! ― Confessions of a previous employee at Prince’s ‘Paisley Park’ studio
(off topic here but that part where they say P could really draw...i wanna see it to believe it lol)

Too funny! I love this story! Thank you for sharing. lol

Cum swallow the pride and joy...
  - E-mail - orgNote - Report post to moderator
Reply #27 posted 06/20/16 2:16pm

mailaccount63

Already discussed at:
http://prince.org/msg/7/338965

RIP Prince. We will NEVER forget you. Thank you so much.

"Dearly Beloved:
We are gathered here today 2 get through this thing called: 'Life'."
  - E-mail - orgNote - Report post to moderator
  New topic   Printable     (Log in to 'subscribe' to this topic)
« Previous topic  Next topic »
Forums > Prince: Music and More > Prince and Doritos